دنیای هک و ترفند

HACKERS COME IN!! ARE NOT YOU A HACKER??!!!? WELL YOU WILL BECOME !!!! SO COME ON!!!!1

دنیای هک و ترفند

HACKERS COME IN!! ARE NOT YOU A HACKER??!!!? WELL YOU WILL BECOME !!!! SO COME ON!!!!1

Types of Hackers

انواع هکرها

وقتی اسم هکر به گوشمون میرسه چهره یک انسان پلیدکه کارای غیرقانونی و شیطانی انجام میده به ذهنمون میاد یا بهتر بگم یک "مجرم". ولی واقعا اینطور نیست. هک یک هنره و همه ی هکرا پلید و شیطان صفت نیستند بلکه عده ای با نگرش ها و اهداف متفاوت از هنر هک برای کارهای غیرقانونی استفاده کردن که باعث بدنام شدن نام هکر شدند. ولی همه ی هکرا یک شکل نیستند.

 تو این مطلب می خوام انواع هکرارو بهتون معرفی کنم تا بتونید هکرارو تو ذهنتون طبقه بندی کنید و هکرای بد و از خوب جدا کنید.

  

امروزه هکرها را به چند گروه کلی تقسیم می‌کنند که در ذیل در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد:


1.            هکرای کلاه  سفید (White hat hacker Group

این گروه از هکرها در واقع همان دانشجویان و اساتید و دانش آموزان هستند که هدفشان بهبود ضعف های سیستم‌های امنیتی شبکه کامپیوتر است. این گروه را با عنوان هکرهای خوب نیز می‌شناسند این گروه از هکرها نه تنها مضر نیستند؛ بلکه در تحکیم دیواره حفاظتی شبکه‌ها نقش اصلی و اساسی دارند.


2.             گروه نفوذ گران کلاه سیاه (Black hat hacker group)

نام اصلی این گروه کراکر است. کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند. این گروه به طور کاملاً پنهانی دست به عملیات خراب کارانه می‌زنند. کلاه سیاه‌ها اولین چیزی که به فکرشان خواهد رسید نفوذ به سیستم قربانی است آن‌ها با نفوذ به سیستم قربانی قصد دارند تا به اطلاعات شخصی و هویتی افراد دست یابند، آن‌ها برای این منظور از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.معمولا هدف اصلی این گروه به سرقبت بردن اطلاعات برای بدست آوردن پول است.


3.             هکرهای  کلاه خاکستری (Gray hat hacker hroup)

در این دنیا فقط پاره ای از چیز ها کامل سیاه یا سفید هستند. همیشه فضایی بین این دو رنگ وجود دارد که با نام خاکستری شناخته میشود..

هکر های کلاه خاکستری بین دو گروه کلاه سیاه و کلاه سفید هستند. که معمولا هدف این گروه نشان دادن ضعف سیستم های مختلف و به نمایش گذاشتن قدرت خود در زمینه کامپیوتر است.

برای درک تفاوت بهتر بین این سه گروه یک مثال می زنم:

هکرهای کلاه سیاه یرای نفوذ به یک سیستم اجازه نمی گیرند و اطلاعات ان سیستم و به سرقت برده و صدمات بزرگی به سیستم میزنند اما هکرای کلاه سفید برای ورود به سیستم اجازه میگیرند سپس با تست امنیت سیستم ، اشکلات سیستم را به استفاده کننده نشان می دهند و یا آنها را بهبود می بخشند . اما در این میان گروه هکرهای کلاه خاکستری برای ورود اجازه نمی گیرند اما پس از نفوذ ضرر چندانی به سیستم نمی زنند و شاید با یک پیام نشان می دهند که قدرت آنها در این ضمینه تحسین بر انگیز است و امنیت سیستم شما ضعیف است و یا ممکن است کار های مضررتری انجام دهند که بستگی به هکر دارد.

شاید نتوان هکر هارو مطلقن عضو یک گروه قرار داد برای مثال می گویند آن هکر یکم کلاه سیاه هست و این یعنی هکر مطلقا کلاه سیاه نیست.


.4 هکرهای script kiddie

این نوع هکر ها معمولا دانش زیادی در برای هک ندارند و از برنامه ها و ابزار های مختلف و ترفندهایی که توسط هکرهای دیگر عرضه شده برای هک استفاده می کنند. این گروه نیز دارای هکر های خوب بد و... هستند.


5. هکرهای  Hacktivist

 Hacktivist  به کسی می میگویند که از تکنولوژی برای رواج یک فرهنگ،دین و... استفاده می کند.

برای مثال هکر اسلامی ای که سایت های مبتذل رو هک میکنه جزو این گروهه.

شاید کاری که این گروه انجام می دن غیر قانونی باشه ولی این کار رو برای هدف خوبی انجام میدن برای همین بعضی از افراد این گروه رو می توان با نام هکران فداکار صدا زد!

 

گروه های فرعی دیگری هم هستند که بعدا به آنها می پردازیم!

 

نویسنده:

MR.404

امیدوارم از مطلب لذت برده باشید

نظر یادتون نره

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.